close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיסות לרומניה- כיצד מתכננים טיול במדינה

מערכת שורשב אלול, תשעו05/09/2016

החל משנות התשעים אנחנו יכולים לראות יותר ויותר ישראלים מזמינים טיסות לרומניה ומטיילים במדינה אשר עד אותה תקופה היתה סגורה בפניהם

תגיות:
צילום: יח"צ האתר

החל משנות התשעים אנחנו יכולים לראות יותר ויותר ישראלים מזמינים טיסות לרומניה ומטיילים במדינה אשר עד אותה תקופה היתה סגורה בפניהם. רומניה אשר השתייכה לגוש הקומוניסטי, לא איפשרה בעבר לישראלים לטייל בה, אך אחרי נפילת הגוש ועם נפילת הרודן המקומי ניקולאי צ'אושסקו, הרי שהיחסים בין שתי המדינות החלו לפרוח, בין היתר זה מלווה בישראלים אשר מבקרים במדינה.

אך להבדיל ממדינות אחרות שהשתייכו לגוש הקומוניסטי ואליהן ישראלים רבים טסים, הרי שלרומניה, לא כל מי שטס עושה זאת בהכרח בשביל לטייל. ישראלים רבים נוסעים למדינה על מנת לעשות עסקים ואפילו בשביל ללמוד. החל משנות התשעים וביתר שאת בעשור האחרון, אנחנו יכולים לראות ישראלים רבים בוחרים לעשות עסקים עם חברות רומניות, להשקיע במדינה, וכן לרכוש שם נדל"ן. הסיבה היא, שמדובר במדינה יחסית זולה (בוודאי ביחס למערב אירופה) וכן הכלכלה שלה נמצאת בשלב התפתחותי, לכן קל מאוד לישראלים בעלי הון להתמקם שם.

לגבי לימודים, הרי שלא מעט ישראלים יוצאים ללמוד שם רפואה ווטרינריה, שכן תנאי הקבלה הרבה יותר זולים מאשר בארץ ויוקר המחייה נמוך יותר. אותם צעירים ישראלים שנוסעים ללמוד שם, חוזרים לאחר מכן לישראל ועורכים כאן את המבחנים השונים בשביל לקבל רישיון מקצוע.

כיצד מוצאים טיסות לרומניה

מן הסתם, כפי שאפשר להבין, כל תכנון של ביקור ברומניה, החל מנופש וכלה בעסקים או לימודים, צריך להתחיל בשאלה כיצד מגיעים לשם. מרבית הישראלים עושים זאת באמצעות טיסות לרומניה, מדובר על טיסות ישירות מתל אביב לבוקרשט, עיר הבירה. משם אפשר כבר להגיע לכל מחוז אחר במדינה (כולל בטיסות פנימיות). ניתן למצוא כרטיסי טיסה במחירים נוחים בקרב חברות תעופה רבות, הן חברות ישראליות שטסות לשם באופן ישיר והן בקרב חברות לואו קוסט אשר מאפשרות לטוס לשם במחירים זולים הרבה יותר.

אפשרות נוספת היא כמובן להגיע דרך יעדים שונים, כלומר ניתן לעבור את הגבול דרך בולגריה, הונגריה, סרביה, זאת בהנחה ועושים טיול ארוך ונמצאים עם רכב או מגיעים בתחבורה ציבורית. ישנם טיולים מאורגנים אשר כוללים את מדינות האזור ולא פעם בשביל לחסוך את עלות הטיסות משתמשים בתחבורה ציבורית (אוטובוסים) בשביל לעבור את הגבול.

כיצד מתכננים טיול ברומניה

מלבד טיסות לרומניה, יש לארגן כמובן בתי מלון ובמידת הצורך יש גם לשכור רכב במדינה. את כל זה ניתן לעשות דרך סוכן הנסיעות או דרך האינטרנט. על מנת שהטיול או הביקור במדינה יתבצע בצורה אופטימאלית, מומלץ מאוד לארגן את כל הדברים מבעוד מועד, וכן מומלץ לבדוק האם התאריך בו צריך להגיע למדינה, אכן תאריך מתאים מבחינת מזג האוויר. התקופה הטובה לשהות ברומניה היא אפריל עד אוקטובר. בכל תקופה אחרת, קר מאוד שם.

כאמור, נכון יותר לתכנן ולהזמין את כל מה שצריך כבר בישראל, על מנת להגיע לרומניה עם כל מה שצריך מוכן ומזומן.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה